החלפת קישורים לקידום בגוגל – בואו נדבר רגע על המלך…

בעולם אוטופי, קידום אתר היה מבוסס על פעולה אחת ויחידה. בפועל, קידום אתרים מצריך ממקדמי האתרים לגבש אסטרטגיה הנשענת על שתי גישות (קידום אורגני + קידום ממומן), שלל פעילויות, עבודה עם תקציב, שיתופי פעולה על מקדמים אחרים, ניתוח תוצאות קמפיינים והסקת מסקנות.

אחת השיטות לקדם את האתר היא באמצעות החלפת קישורים לקידום בגוגל. במילים פשוטות יותר: אתר X "יארח" קישור של אתר Y, בעוד אתר Y "יארח" קישור של אתר X. המטרה כמובן היא לייצר חשיפה ותנועה אל עבר האתר. 

אם גם לכם יצא להתנסות בשיטה זו לטובת קידום האתר, סביר כי גם אתם הענקתם חשיבות לדברים הבאים:

  • מידת האטרקטיביות של האתר איתו מחליפים קישור
  • המקצועיות והניסיון של מקדם האתרים 
  • נושא האתר ומידת התאמתו לאתר הלקוח שלכם

כל הבדיקות האלו חשובות בהחלט. עם זאת, יש דבר אחד שחשוב יותר מכל דבר אחר – איכות התוכן! רגע לפני שאתם מבצעים החלפת קישורים לקידום בגוגל, הכירו גם אתם את המלך של הקידום האורגני ועד כמה הוא משמעותי להצלחת החלפת הקישורים. 

החלפת קישורים לקידום בגוגל באמצעות מאמרי תוכן

הדרך להחליף קישורים בין אתרים היא באמצעות מאמרים – כתבות תוכן קצרות. בסקטור הבלוג שבכל אתר, ישותף מאמר שבאחת הפסקאות שלו יושתל קישור המפנה לאתר השני. לדוגמא:

  • אתר אחד עוסק במכירת חומרי גלם לבישול
  • אתר שני עוסק במכירת כלי בישול
  • בכל אחד מהאתרים יעלה תוכן, שבו ישולב קישור לאתר השני

בכדי שהגולש אכן יגיע לקישור, חשוב שהתוכן יהיה איכותי. לרוב, הקישור ישולב במאמר החל מהפסקה השנייה, כך שישנה חשיבות אדירה לרושם הראשוני שנוצר כבר מהשורה הראשונה. כותרת מעניינת, שפה תקנית ונושא אטרקטיבי, יעודדו את הגולש להמשיך ולקרוא את התוכן. כך, הוא גם יגיע אל הקישור שממתין לו ממש בפסקה הבאה, ילחץ עליו והחלפת הקישורים תוכתר כהצלחה! 

"מה שחשוב זה הקישור, התוכן לא רלוונטי"

זו טעות! התוכן הוא הפנים של האתר ושל הלקוח שעומד מאחורי האתר. חשוב להבין כי תוכן שאינו איכותי עלול ליצור נזק תדמיתי. מדוע חשוב להשקיע בתוכן ועל פי מה איכותו נמדדת?

  • תוכן מעניין מעודד גלישה ושהות באתר = תרומה לקידום האתר
  • תוכן בעל ערך מוסף תורם לחוויית הגלישה 
  • תוכן איכותי מעניק לגולש ערך מוסף (ידע מקצועי / טיפים / הדרכה)
  • גולש מרוצה יכול להפוך בקלות ללקוח מרוצה!

איכות התוכן נמדדת על פי הפרמטרים הבאים:

  • נושא המאמר – חשוב לבחור בנושא מעניין, רלוונטי ואם ניתן – גם אקטואלי
  • גובה השפה – התאמת השפה לקהל היעד של האתר 
  • חלוקה לכותרות ופסקאות – תוכן שכתוב כמסמך ארוך, יבריח את הגולשים

אורך התוכן המומלץ בהחלפת קישורים 

כל עוד מדובר על מאמר שמיועד לשיתוף תחת סקטור הבלוג באתר, מומלץ לכתוב מאמר באורך שבין 300 ל-600 מילה. האיכות חשובה יותר מהכמות, ללא ספק, אך כן חשוב להישאר נאמנים למינימום של 300 מילה. 

טיפ הזהב: כותב אחד לשני מאמרי ההחלפה

לרוב, כל מקדם יגיע אל שיתוף הפעולה הזה עם הצוות שלו. כלומר, מקדם X יכתוב את מאמר ההחלפה לאתר X, בעוד מקדם Y יכתוב את מאמר ההחלפה לאתר Y. מומלץ מאד לכתוב את מאמרי החלפות הקישורים עם כותב אחד מהסיבה הפשוטה: שמירה על סטנדרט זהה בין המאמרים. כך, אף מקדם לא ירגיש מקופח ("הקישור לאתר לשלי משולב במאמר שאיכותו נמוכה!"). עם כותב אחד, הסבירות לשביעות רצון הדדית משיתוף הפעולה, גבוהה יותר. 

הרשמו לניוזלטר שלנו

עוד פוסטים פופלרים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן