הטעויות שאולי גם אתם עושים עם החלפות קישורים לקידום בגוגל

כמקדמי אתרים, יש לכם מחויבות גדולה כלפי קהל הלקוחות שנותן בכם אמון. הסיבה שבגללה פונים אליכם בעלי עסקים שברשותם אתר, היא בכדי שתקדמו את האתר ותיקחו אותו כמה שיותר גבוה. כידוע, אחד הכלים העומדים לרשותכם הוא החלפה של קישורים לקידום בגוגל עם אתרים אחרים. 

בעוד המקדמים המנוסים מכירים היטב את נוסחת ההצלחה, ישנם מקדמי אתרים צעירים יותר ומנוסים פחות, שעלולים ליצור יותר נזק מתועלת עם החלפת קישורים לקידום בגוגל. על טעויות כידוע משלמים, ובמקרה הזה מי שעתיד לשלם הוא הלקוח שלכם. 

החלטתם לקדם אתר לקוח באמצעות החלפת קישורים בגוגל? דעו מאילו טעויות להימנע: 

1.תוכן באיכות נמוכה

אז איך בעצם מחליפים קישורים? באמצעות מאמרי תוכן. כך לדוגמא, אל האתר של הלקוח שלכם תצרפו מאמר שבו "תשתילו" קישור לאתר חיצוני. באתר השני לעומת זאת, יעלה מאמר תוכן שבו ישולב קישור לאתר של הלקוח שאותו אתם מקדמים (ומכאן בעצם התיאור לפעולה ולאסטרטגיית הקידום – החלפה). הבעיה היא שהמון פעמים מעניקים חשיבות להמון דברים, רק לא לתוכן.

ההשקעה בתוכן קריטית, שכן היא הפנים של הלקוח שלכם. איכות התוכן נמדדת על הדברים הבאים:

  • נושא המאמר והערך המוסף שלו
  • אורך נכון למאמר בהתאם לסקטור אליו הוא משויך
  • גובה השפה ועברית תקינה
  • הקפדה על עברית תקנית
  • חלוקה לפסקאות וכותרות

2."קישור בפסקה הראשונה, אני מבטיח!"

החלפת קישורים לקידום בגוגל, מתבצעת על בסיס שיתוף פעולה – שלכם עם מקדם אתרים אחר. אתם חולקים את אותו האינטרס – לקדם את אתרי הלקוחות שלכם. לעתים, בכדי לקדם את "העסקה", אתם עלולים להבטיח הבטחות שאולי יקדמו את המקדם השני, אך יפגעו באתר שאתם מקדמים. הדוגמא הקלאסית היא הבטחה לקישור בפסקה הראשונה במאמר התוכן שתעלו באתר.

מה שיקרה הוא שאותו גולש שאכן יגיע למאמר, בתוך כמה שניות יצא מאתר הלקוח שלכם אל האתר המקושר. כך, זמן הגלישה באתר מתקצר, מה שעלול לפגוע בקידום וגם בפוטנציאל המכירה.  

3.קישור של אינסטלטור באתר של מאפרת

בכדי שהחלפת הקישורים אכן תניב תוצאות יפות, חשוב מאד ששני האתרים יחלקו עולם תוכן משותף. בהנחה והלקוחה שלכם היא מאפרת אירועים ואתם מקדמים לה את האתר, עליכם להחליף קישורים עם אתרים רלוונטיים לתחום. לדוגמא:

  • צלמים לאירועים
  • מעצבות שמלות ערב
  • אולמות אירועים 
  • ספקי אטרקציות לאירועים ועוד…

החלפת קישורים עם אתרים "זרים", ככל הנראה לא תעניין את הגולשים ולא תניב תוצאות בדמות תנועה לאתר. מדוע? גולש שנכנס לאתר של אינסטלטור, ככל הנראה לא יתעניין בקישור המפנה לאתר של מאפרת.

4.כשאתם נותנים יותר, אך מקבלים פחות

לרוב, ההתנהלות שלכם אל מול המקדם שמחליף אתכם את הקישורים, תתבצע במייל. חשוב שגם בסוג התקשרות מסוג זה, תתאמו ציפיות באופן מלא:

  • אורך המאמר שכל אחד מכם ישתף
  • איכות התוכן ומידת העומק של הנושא
  • האזור באתר אליו יעלה המאמר (לדוגמא: סקטור בלוגים / עמוד אודות / דף הבית)
  • תאריך שיתוף המאמר

לא תרצו לגלות בדיעבד כי אתם שיתפתם תוכן בעמוד הבית במסגרת החלפת קישורים לקידום בגוגל, בעוד המקדם השני שיתף את התוכן בנישה נידחת באתר שאתם בעצכם לא מוצאים.

5.כשאתם בוחרים להחליף קישורים עם מקדם אתרים, לא עם בן אדם

המוטיבציה שלכם היא להחליף קישורים לטובת קידום האתר, זה נכון. עם זאת, בסופו של דבר ההתנהלות שלכם היא אל מול בני אדם. לצד החשיבות הגדולה שאתם מעניקים למקצועיות וניסיון המקדם, העניקו חשיבות למידת האמינות, השקיפות, הזמינות והאדיבות של האדם שמולכם. 

הרשמו לניוזלטר שלנו

עוד פוסטים פופלרים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן