מושגים כלליים

יולי פיתוח וקידום אתרים

UX- User Experience

חווית המשתמש בזמן פעילותו במערכת (אתר, אפליקציה תוכנה וכו…)

מרכיבי חווית משתמש:

  • אמינות- הימנעות מהטעיית המשתמש.
  • התחדשות – עדכון שוטף של תוכן האתר.
  • שקיפות- אפשר לבדוק את אמינות המידע המוצג.
  • נגישות- מתאימים את המידע בהתאם  לדרך שבה המשתמש חושב או מחפש מידע באתר (ארכיטקטורת מידע).
  • אסתטיות- המראה הכללי של האתר.
  • נוחות- האפשרות של המשתמש לגלוש באתר מדפדפנים שונים.
  • קלות והתמצאות- כמה קל למצוא מידע באתר ולעבור בין דפים.

UI-User Interface  

ממשק המשתמש- איך הדף בנוי, למה הוא בנוי בצורה מסוימת ומה יעלה לו את מס' ההמרות (מה יהפוך גולש ללקוח)

מדובר על החלק במערכת אליה הגולש חשוף ודרך חלק זה נוצר קשר בין הגולש לבין המערכת (אפליקציה, אתר, תוכנה וכו'..)

עיצוב ממשק משתמש נעשה בעיקר ע"פ שיקולים פונקציונליים- מהי הדרך הנוחה ביותר שבה יכול הגולש להגשים את מטרותיו תוך כדי שמירה על חווית משתמש .

לדוגמא- אם נבדוק ממשק משתמש במוצרי תוכנה ניזכר כי כולנו יכולים בדפדפן לשנות גודל גופן, אופן הצגת קישורים וכו'… הפרטים שאנחנו משנים נשמרים עבורנו תחת הפרופיל האישי שלנו.

המרה

שינוי התנהגות גולשים באתר שמקדמת את בעל האתר.

לדוג': מילוי טופס, לחיצה על טלפון, הוספה לסל, רכישה, צ'אט וכו…

ולמה פעולות אלו בגדר המרה? כיוון שפעולות אלו "מחממות" את היחסים בין הגולש לבעל האתר.

משמעות המושג המרה משתנה בין בעל עסק אחד לאחר, יכול להיות שהמטרה שלי היא שכמה שיותר לקוחות ישאירו טלפון ליצירת קשר בעוד אצל בעל עסק אחר המטרה היא כמה שיותר רכישות.

את ההמרה שהחלטתי עליה אני אבדוק בעזרת כלים סטטיסטיים כמו "גוגל אנליטקס"

כיצד מחשבים יחס המרה? חלוקה של מס' ההמרות במס' הגולשים באתר שהיו סך הכל.

CRO- Conversion Rate Optimization

במושג זה אנחנו מדברים על הגדלת יחס ההמרה (איך אני הופכת כמה שיותר גולשים לכמה שיותר לקוחות כמובן בהתאם למה שהחלטתי שזאת המרה עבורי)

כדאי שנדע שבממוצע לוקח לגולש 5 שניות להחליט האם להישאר באתר שלנו או לנטוש.

ככל שנדאג שגולש נמצא באתר שלנו יותר זמן כך הוא ידפדף בין דפים וייחשף למסרים פרסומיים אבל זה עדיין לא הפך אותו ללקוח שלנו.

בסופו של דבר אנחנו מעוניינים בהמרה- מה יהפוך את הגולש שלי ללקוח, הרי שמדובר בחברה עסקית!

עולם הגדלת ההמרות הוא עולם גדול מאוד אבל באופן כללי ובסיסי יש לדאוג לקיומם של מס' פרמטרים:

  • התאמת האתר לגודל המסך (גלישה ממכשיר נייד למשל),
  • קיומה של אופציית חיפוש באתר
  • הניווט באתר הוא נוח ובנוי טוב
  • יש הנעה לפעולה
  • האתר נטען במהירות
  • עיצוב תואם לSEO
  • תמונות באיכות גבוהה
  • פרטי יצירת קשר
  • הלינק שעליו אני לוחצת יוביל אותי למקום אליו אני רוצה להגיע (אם אני לוחצת על מוצר אני רוצה להגיע לדף מוצר לדוג')

SEO- Search Engine Optimization

קידום אתרים במנועי חיפוש, נקרא גם קידום אורגני (קידום טבעי יותר לאתר)

זהו שם כולל לכל אותן הפעולות שניתן לבצע על מנת להעלות את דירוגו של אתר בתוצאות חיפוש.

בממוצע, 90% מהגולשים לא עוברים את הדף הראשון בתוצאות החיפוש ואם אתה כעסק לא נמצא שם הפסדת לקוחות פוטנציאליים.

ישנן  מגוון של פעולות המתבצעות במטרה לשפר את מיקומי דפיו של אתר אינטרנט בתוצאות החיפוש בהתאם לביטויי החיפוש.

חשוב להבין כי מדובר בפעולות לטווח הרחוק יותר מאשר קידום ממומן.  

ממה מושפע מיקום האתר בגוגל?

  • מבנה האתר- עד כמה הוא היררכי ומסודר
  • תכנים באתר- האם התכנים הם עשירים ומקוריים? או שמדובר בתכנים מועתקים ולא מעניינים?
  • מילות מפתח- אלו הן המילים המסמנות לגוגל במה עוסק האתר ומה קשור אליו, מילים אלו צריכות להופיע בכותרת העמוד, בתיאור העמוד, וגם בתוכן הדפים עצמם.
  • קישורים חיצוניים לאתר- כמה אתרים אחרים מקשרים לאתר?
  • קישורים פנימיים באתר- גם לקישורים בתוך האתר בין דף אחד למשנהו יש חשיבות רבה.

ROI- Return of Investment

החזר השקעה.

כמות ההכנסה המתקבלת ביחס לעלות ההשקעה.

הנוסחה לחישוב: (הכנסה-הוצאה) / הוצאה  

קופירייטינג

יצירת רעיונות בצורה של טקסטים

WordPress

מערכת לניהול אתרי תוכן, המערכת מפותחת בקוד פתוח ומוצעת להורדה בחינם.

המערכת מציעה כלים לניהול בלוגים, אתרי חדשות, פורטלי תוכן, חנויות מקוונות, אתרי תדמית, ניוזלטרים ועוד…

אל המערכת אפשר להוסיף תבניות ותוספים כדי לספק צרכים מסויימים.

המערכת יצאה לראשונה בשנת 2003 ע"י מאט מולנווג ומייק ליטל.

המערכת כתובה בשפת PHP

Growth Hacking

צמיחה +פריצה= כאשר עושים מס' מהלכים טובים המלווים בניתוח סטטיסטי העסק שלך פורץ קדימה.

מדובר על תהליך של התנסות בכל ערוצי השיווק והפיתוח (למשל, מדיה חברתית, שיווק וויראלי, פרסום ממוקד, כלי פרסום מסורתיים ועוד…)  כדי להבין את הדרכים הטובות והיעילות ביותר להביא לצמיחה ופריצה של עסק קדימה.

הרשמו לניוזלטר שלנו

עוד פוסטים פופלרים

מעוניין בפרטים נוספים?

תרגיש חופשי לכתוב לנו ונגיב לך בהקדם

דילוג לתוכן