הדגשים החשובים ביותר לבניית אתר אינטרנט

המשותף לקבלן השיפוצים, למדריכת ההורים ולקונדיטורית הוא הרצון לבנות אתר אינטרנט! בניית אתר אינטרנט, היא אחד מאותם דברים שעסקים קטנים וגדולים כאחד משקיעים בהם עם הקמת העסק. כשם שישנם אתרים מוצלחים שתורמים למוניטין ולתדמית העסקים, גם ישנם אלו שעושים בדיוק את ההיפך. רגע לפני שגם אתם מתפנים להקמת האתר החדש שלכם, דעו מהם הדגשים עבור בניית אתר.

אתר אינטרנט – נכס חובה או תוספת נחמדה?

על מנת להמחיש את חשיבותו של אתר האינטרנט לעסק שלכם, נסו לחשוב לרגע על עצמכם: כשאתם מחפשים טיסה במחיר אטרקטיבי, תנור חדש או המלצה על מערכת ישיבה נוחה, הדבר הראשון שתעשו הוא לפתוח את מנוע החיפוש. כיום באינטרנט, אתם חשופים לכמויות אדירות של מידע, לאינספור אפשרויות רכישה ולהמלצות וטיפים מגולשים כמוכם.

המשמעות די ברורה: כעסק שעתיד למכור מוצרים או שירותים, סביר מאד שנתח לא מבוטל מהלקוחות שלכם יגיע אליכם דרך הרשת. אתר האינטרנט הוא כלי השיווק הבסיסי והיעיל ביותר – גם אם הוא אתר תדמית, גם אם מדובר על דף נחיתה וגם אם האתר שלכם עתיד להיות אתר מכירות. כרטיס הביקור הרלוונטי ביותר כיום הוא אתר אינטרנט, ועליו לא תוכלו לוותר. מבלי שאתם מפגינים נוכחות ברשת ונצמדים לסטנדרט המקובל כיום, אתם נשארים מאחור.

5 דגשים לבניית אתר אינטרנט מוצלח!

1.הגדרת סוג האתר

"אתר אינטרנט" לא מייצג טיפוס אחד וספציפי, אלא שישנם סוגים שונים של אתרי אינטרנט. בראש ובראשונה, עליכם להגדיר מהו האתר שתרצו לבנות ומהי המטרה שלו. אילו אתרי אינטרנט קיימים?

  • אתרי תדמית – מתפקדים כמעין "כרטיס ביקור" אינפורמטיבי שיוצר היכרות ביניכם ובין קהל היעד שלכם
  • אתרי הדרכה – מטרתם להעניק מידע ספציפי לגולש. לדוגמא: איך להרכיב עצמאית ארון חדש
  • אתרי מכירה – אתרים שתכליתם למכור מוצרים או שירותים. מוכרים גם בשם אתרי e-commerce
  • דפי נחיתה – עמוד קטן שמטרתו איסוף לידים חמים 

2.עיצוב האתר

אין שני לרושם ראשוני? בהחלט, ובטח בעת שמדובר על אתר אינטרנט. כשהגולשים יקלידו במנוע החיפוש ביטויים הרלוונטים לאתר שלכם, הם יחשפו לעוד מתחרים שלכם. התרחיש האידיאלי ביותר בעבורכם הוא שהגולשים יכנסו לאתר שלכם, ישארו בו ולא ירגישו צורך לנדוד למתחרים. העיצוב של האתר משפיע בצורה ישירה על החוויה של הגולשים והוא חלק בלתי נפרד מחווית המשתמש.

העיצוב חייב לתמוך את המותג שלכם ואת קהל היעד. כך לדוגמא: אתר שמוכר בגדי גברים, לעולם לא יעוצב בצבע ורוד. צבעי האתר חייבים להיות תואמים לאיפיון העסק שלכם ולתקשר את המסרים בצורה בהירה וחוויתית לקהל אליו אתם מכוונים.

3.חווית המשתמש

אתם צריכים לעורר בגולשים שלכם רגשות חיוביים. חווית המשתמש היא אולי הדבר החשוב ביותר בכל הקשור לבניית אתר, ולא במקרה. "חווית משתמש" כוללת בתוכה שלל פרמטרים: עיצוב האתר, תצוגת המוצרים או המידע, מהירות האתר, עד כמה קל להתמצא באתר, זמינות האתר וכן הלאה. נסו לחשוב על עצמכם גולשים באתר שהגלישה בו איטית, אתר הגדוש בפרסומות וחלונות קופצים או כזה המעוצב בעיצוב חובבני. הסבירות שתישארו בו, נמוכה.

4.תוכן, תוכן ושוב תוכן

הגולשים רוצים לקבל את התחושה שאתם לקוחים אותם ברצינות. התוכן באתר הוא לא רק המלך, אלא שהוא גם הארמון. התוכן באתר הוא אלמנט שחוזר על עצמו שוב ושוב: בעמוד הבית, בדף האודות, בתיאור השירותים, באזור הבלוג ועוד. הבטיחו כי התוכן באתר כתוב בעברית רהוטה ונגישה וכי המידע מוצג בצורה בהירה ועניינית. מעבר לכך, תוכן איכותי ואינפורמטיבי גם תורם לקידום האתר שלכם. מנוע החיפוש גוגל יודע לזהות אתרים שמעניקים לגולש ערך מוסף, כך שהאינטרס שלכם הוא בהחלט לשתף את הגולשים בשלל מאמרים מקצועיים.

5.ולבסוף, אחסון האתר

כפי שאת התכשיטים היקרים לכם ואת הכסף המזומן בבית אתם מאחסנים בכספת בטוחה, כך עליכם לאחסן את האתר במקום בטוח. השרת בו תאחסנו את האתר משפיע בצורה ישירה על חווית המשתמש של הגולשים. מדוע? אחסון אתרים מקצועי יבטיח שהאתר יהיה זמין, שהוא לא יפול ושמהירות הגלישה תהיה אולטימטיבית. מדובר על פרמטר שלא תמיד מעניקים לו חשיבות, אך הוא חותם את כל תהליך בניית האתר ומאפשר לכם להנגיש תוצר שתהיו גאים בו. 

בניית אתר עם חברה מקצועית

זה לא שלא תוכלו לבנות את האתר שלכם עצמאית, אלא שיד חובבנית לא תוכל להחליף לעולם יד מקצועית. חברה מקצועית שמציעה שירות של בניית אתרים, תוכל לבנות לכם אתר התואם את הצרכים שלכם. למה תוכלו לצפות?

  • פגישת היכרות ותיאום ציפיות
  • איפיון העסק שלכם
  • הגדרת תקציב לפרוייקט
  • הצגת רפרנסים ודוגמאות לאתרים
  • יצירת לוח זמנים התואם את הזמנים שלכם
  • יציאה לדרך – עד לסיום בניית האתר!

הרשמו לניוזלטר שלנו

בהרשמתך ובמילוי הטופס הנך מאשר/ת קבלת דיוורים ועדכונים למייל מחברת יולי פיתוח וקידום אתרים.

עוד פוסטים פופלרים

מעוניין בפרטים נוספים?

תרגיש חופשי לכתוב לנו ונגיב לך בהקדם

contact pop up