כיצד לבצע מחקר מילות מפתח יעיל?

מחקר מילות מפתח

נותן לנו קצה חוט בנוגע לצורת החשיבה של הגולש. הוא מבוצע בשלבים המוקדמים מאוד של הקידום האורגני של האתר. אם אותה חברה גם בונה ומפתחת את האתר וגם מקדמת אותו, כדאי לבצע את המחקר כבר בשלבים המוקדמים של בניית האתר ועיצובו, זאת מכיוון שמחקר מילות מפתח ישפיע בדרכים שונות על התכנים העתידיים שיופיעו באתר. קיימות דרכים מגוונות וכלים שונים שעוזרים לנו לרכוש את הידע שאנחנו זקוקים לו ובכך לבצע מחקר מילות מפתח יעיל.
אז איך זה קורה בשטח?

מחקר בסיסי

יש דברים בסיסיים מאוד שאפשר להתחיל בהם ויכולים לספק לנו מידע כללי לגבי מילות המפתח שהגולשים עשויים לחפש. תמיד ניתן וכדאי לערוך אפיון ראשוני ולשאול את בעל העסק והאתר מהם החיפושים הרלוונטיים עבורו? מהם החיפושים הלא רלוונטיים? ומה הוא יודע הן על קהל היעד והן על החיפוש בגוגל בהקשר הספציפי של העסק שלו?
על פי אותן תשובות, וגם באופן כללי מתוך אינטואיציה אישית והידע שלכם בתחום, ניתן להתחיל לנתח את האפשרויות באמצעות כלים מתקדמים לביצוע מחקר מילות מפתח. המחקר הבסיסי נותן לנו מושג ראשוני ומהווה נקודת התחלה שממנה הדברים מתחילים להסתעף באמת.

מחקר מתקדם

קיימים כלים רבים המאפשרים לנו לבצע מחקר מילות מפתח מתקדם ומדוקדק במיוחד.
לרוב ניתן להשתמש בהם בחינם, וחלקם כוללים מינוי משודרג תמורת עלות כספית מסוימת. באופן כללי, בהחלט ניתן לבצע מחקר מילות מפתח איכותי גם בלי לשלם לאף אחד. בין הכלים לעריכה של מחקר מילות מפתח מתקדם ניתן למצוא כלים כמו:

הכלים השונים מאפשרים לנו לקבל מידע מגוון בדבר נפח החיפוש, שעות החיפוש ומיקומי החיפוש של הביטויים שאנחנו מזינים למערכת. הממשקים שלהם משתנים מאחד למשנהו ויש להם פיצ'רים שונים.
מומלץ להיעזר במספר כלים כשאנו מבצעים מחקר מילות מפתח ולא להתבסס רק על כלי אחד.

מחקר עוד יותר מתקדם

השלב הראשון שבו הזנו למערכת ביטויי חיפוש מסוימים הוא אכן רק ההתחלה. הכלים הללו יציעו לכם כל מיני רעיונות חדשים לביטויי מפתח שתוכלו להתחשב בהם בקידום האורגני שתבצעו. ההצעות הללו יבואו עם מידע חשוב שיספר לכם עד כמה גדולה התחרות שקיימת על אותם ביטויים ומה נפח החיפוש שלהם. חלק מהכלים יאפשרו לכם להבין מהם הביטויים שהפכו לטרנדיים לאחרונה או הופכים לטרנדיים בתקופות מסוימות בלבד. חלק מהכלים יאפשרו לכם הצגה ויזואלית של התוצאות שהם העלו בחכה. בכל פעם שמריצים חיפוש באחד מהם, ניתן למעשה לקחת את ההצעות שמקבלים בתגובה ולבצע חיפוש גם עליהן, ובכלל להמשיך לברור את ביטויי המפתח ולהתפקס עם הזמן. באופן הזה אנחנו מקבלים מידע אודות צורות החשיבה ודפוסי החיפוש והגלישה של הקהל הרלוונטי ובכך יכולים לבצע התאמות לאתר ולקידום שלו.

זנב ארוך

מציאה של ביטויים ארוכי-זנב –  Long tail Keywords – בהחלט מהווה חלק חשוב מכל מחקר מילות מפתח וקידום אורגני באשר הוא. הרבה פעמים הגולש מוצא את עצמו מבצע חיפוש של יותר מ-2-3 מילים. מחקר איכותי עוזר לנו להבין לעומק מהם הביטויים הארוכים שהגולשים מחפשים. אותם ביטויים הם ממוקדים יותר ורלוונטיים יותר והתחרות עליהם נמוכה יותר, ולכן גם פעמים רבות כדאי יותר לכוון אליהם.

לחשוב כמו הגולש

בסופו של יום, מחקר מילות מפתח מבוצע בשביל שנבין כיצד הגולש חושב ומתי הוא עשוי לחשוב עלינו. רק כך נוכל להפוך את האתר ליותר רלוונטי עבורו, ובאופן הזה, ליותר רלוונטי מבחינת גוגל, וזהו למעשה סוד הקסם של הקידום האורגני.

הרשמו לניוזלטר שלנו

בהרשמתך ובמילוי הטופס הנך מאשר/ת קבלת דיוורים ועדכונים למייל מחברת יולי פיתוח וקידום אתרים.

עוד פוסטים פופלרים

מעוניין בפרטים נוספים?

תרגיש חופשי לכתוב לנו ונגיב לך בהקדם

contact pop up