כיצד מתבצע בפועל קידום אורגני ומה חשוב לדעת?

קידום אורגני בגוגל מורכב ממספר רב של פרמטרים שמשפיעים על מיקום האתר בדפי תוצאות החיפוש. מדובר בתהליך הדרגתי שיש להשקיע בו סבלנות וזמן. ככל שנטפל ביותר פרמטרים ונתמיד בקידום, כך האתר יעלה אט-אט בדירוג.
מקדם אתרים צריך להיות מודע לכל הצדדים של מלאכת הקידום והעדכונים שגוגל מוציאים על מנת לבצע עבודה איכותית. המטרה היא להפוך את האתר לאיכותי ולרלוונטי ולא פחות חשוב – לגרום לאלגוריתם של גוגל להאמין בכך בעצמו.
אז מה הם כמה מהפרמטרים העיקריים לקידום אורגני של אתר?

לתת לגולשים את מה שהם רוצים
לכל אתר יש תכנים ברמה זו או אחרת. עד לפני מספר שנים, מקדמי אתרים השקיעו פחות בתכנים וריכזו את מאמציהם קודם כל בפלרטוט עם מנוע החיפוש. הם ערכו פעולות מסוימות שלא העניקו שום ערך אמיתי ללקוח, ומטרתן הייתה לגרום לקידום הישיר והמהיר של האתר גרידא. גוגל הבינו את זה והוציאו עדכונים כמו עדכון "Penguin" וגרסותיו על מנת לפגוע בקידום של אותם אתרים, שלא עזרו לאף אחד מלבד לעצמם.
הרי גולש עורך חיפוש בשביל לקבל ערך, תוכן או מענה מסוים, ולא תמיד השאלה שלו בכלל שיווקית במהותה. אתר טוב, עם קידום נכון וחכם, מתבסס קודם כל על תוכן וערך אמיתי שהוא מעניק לגולש. שיפור התכנים באתר ויצירת תכנים איכותיים היא הבסיס לקידום האתר במנוע החיפוש.

אתר עם מודעות עצמית
נתח גדול מנפח הגלישה של כלל המשתמשים בעולם מבוצע דרך המכשירים הניידים, והמצב הזה רק מתעצם עם הזמן. מאז שגוגל הוציאו את עדכון Mobile First, מקדמי, מעצבי ומפתחי אתרים עובדים קשה על הפיכה של האתר לנוח לגלישה בכל מסך אפשרי.
עיצוב רספונסיבי משמעו שהאתר יודע להתאים את עצמו לצפייה במסך המסוים שבו הגולש משתמש באותו רגע. אפשר לומר שזה אתר עם מודעות עצמית וסביבתית, וגוגל אוהבת כאלו. אתר שהממשק שלו לא נוח ולא מותאם למסך הקטן יותר של הניידים נפגע מאוד בקידום האורגני. ולהיפך. חד וחלק.

זה ייקח עוד הרבה?
כמה זמן לוקח לאתר שלכם להיטען? יש לערוך אופטימיזציה לקוד, להשתמש באחסון איכותי ולהיעזר בזיכרון מטמון על מנת להפוך את האתר למהיר יותר בכל הקשור לזמן הטעינה של העמודים השונים שלו. לגולש הממוצע אין מידה רבה של אורך-רוח. הוא רוצה תוכן – ויפה שעה אחת קודם. אל תיתנו לו להמתין. אתר איטי פוגע במאמצי הקידום. ולהפך.

מה קישור
כמה אתרים ומקורות כוללים קישורים (לינקים) לאתר שלכם?
ככל שיותר מקורות שונים כגון בלוגים, אתרים ופורומים יקשרו לאתר שלכם – כך הקידום האורגני שלו ישתפר. האלגוריתם מתחשב בכך כשהוא מדרג את האתר. לא רק הכמות חשובה, אלא גם האיכות. אתרים שהדפים שלהם קיבלו דירוג נמוך מגוגל, ואינם נחשבים איכותיים ואמינים – לא יעזרו למאמצי הקידום, ועשויים אף לפגוע בהם.
בניית קישורים היא תורה שלמה וישנן דרכים רבות לעסוק במלאכה הספציפית הזאת. חשוב בנוסף גם לדאוג לאתר קישורים לא איכותיים ולהסירם, כי הם עשויים לפגוע בקידום האתר.

מחקר מילות מפתח
חלק משמעותי מאוד בקידום אורגני הוא לערוך מחקר מילות מפתח באמצעות כלים שונים, חלקם בחינם וחלקם כוללים גם גרסאות משודרגות בתשלום. בסופו של יום, מילות המפתח הן שמתניעות את התוצאות בפועל.
מהבחינה הזו, המטרה של מקדם האתרים היא לאתר את ביטויי החיפוש הרלוונטיים ביותר ואלה שימקסמו את הסיכויים שהאתר יופיע ברשימת התוצאות ויקבל טראפיק והמרות. קיימים ביטויי חיפוש באורכים שונים, כאלה שיותר קל ויותר קשה להתחרות עליהם וכאלה שעולים יותר ופחות. בכל אופן, על מנת ליצור אפקט אמיתי ויציב בקידום, את ביטויי המפתח יש לשזור במקומות אסטרטגיים והגיוניים באתר – ומבלי שהעניין יעלה על גדותיו.   

לייעוץ עם המומחים שלנו, השאיר/י פרטים או התקשר/י

הרשמו לניוזלטר שלנו

בהרשמתך ובמילוי הטופס הנך מאשר/ת קבלת דיוורים ועדכונים למייל מחברת יולי פיתוח וקידום אתרים.

עוד פוסטים פופלרים

מעוניין בפרטים נוספים?

תרגיש חופשי לכתוב לנו ונגיב לך בהקדם

contact pop up