נכסים דיגיטלים – מהם ואיך גם אתם תרוויחו מהם?

סביר להניח כי גם אתם חושבים על משרדים, חנויות או דירות כשאתם שומעים את המילה "נכסים". עם זאת, על מה אתם חושבים כשאתם שומעים את צמד המילים "נכסים דיגיטלים"? כיום, גם אתם תוכלו לטפח ברחבי הרשת שלל נכסים, שתוכלו להרוויח מהם ולא מעט. רגע לפני שגם אתם מבססים את ההשקעה הראשונית שלכם (ואכן, נדרשת השקעה), דעו מהם נכסים דיגיטלים, אילו סוגים של נכסים קיימים ומדוע גם אתם כעסק חייבים אותם.

נכסים דיגיטלים – על מה בדיוק מדובר?

אם לוקחים לדוגמא נכס נדל"ן, הרי שמדובר על בית, דירה או נדל"ן מסחרי שמייצר בעבורכם הכנסה קבועה בכל חודש. דומה הדבר עם הנכסים הדיגיטלים: מדובר על שלל נכסים שבאמצעותם אתם יכולים ליהנות מהכנסות – גבוהות או קטנות, מזדמנות או קבועות. תשואה? קצת יותר מורכב לחשב במקרה הזה. בשונה מנכסים מסוג נדל"ן, במקרה הזה של נכסים דיגיטלים אתם לא צריכים להשקיע סכומי עתק, אלא שתוכלו לטפח בהדרגה נכס עם השקעה מינימאלית וליהנות מפירות מתוקים בהמשך.

קבוצה ראשונה: נכסים דיגיטלים בסיסיים

קבוצת הנכסים הראשונה, היא קבוצה של נכסים דיגיטלים בסיסיים שכל בית עסק צריך. בעבר, עוד עלתה השאלה לאילו עסקים מתאימים אותם הנכסים שכבר יצויינו בפניכם, אך כיום ברור כשמש: כל עסק, ללא כל תלות באופי השירותים והמוצרים וקהל היעד, צריך להפגין נוכחות ברשת עם שלל נכסים דיגיטלים. מטרתם? להפגין בשמכם נוכחות ולאפשר לקהל שלכם ליצור אתכם קשר ולרכוש את המוצרים שלכם.

נכסים דיגיטלים שכאלו כוללים:

  • עמוד עסקי בפייסבוק
  • פרופיל מתוחזק באינסטגרם
  • אתר אינטרנט המציע אפשרויות רכישה
  • דף פעיל ביוטיוב וכן הלאה…

נכסים דיגיטלים שכאלו הם מעין כרטיס ביקור שלכם, ועוד דרך יעילה ומהירה של לקוחות להתעניין בכם ולהכיר אתכם לעומק. שימו לב כי נכסים שכאלו לא מתפקדים רק כחלון ראווה, אלא שהם גם מייצרים לידים שחלקם גם הופכים ללקוחות – קבועים או מזדמנים. לדוגמא:

נניח והעסק שלכם הוא של חנות מוצרי חשמל. גולש שמחפש מוצר חשמלי מסוים נחשף למבצע שפירסמתם באינסטגרם. בעקבות הפרסום, הוא הגיע פיסית אל החנות שלכם (או רכש את המוצר בחנות המקוונת), וכך הפך ללקוח שלכם. כך, הפרופיל העסקי שלכם באינסטגרם הופך לנכס מניב שמייצר לכם הכנסה. 

כמה כסף צריך להשקיע בתחזוק נכסים דיגיטלים?

שאלה מצוינת! התשובה לה? איננה חד משמעית. מידת ההשקעה נקבעת על ידכם! ככל שתשקיעו יותר בנכס, כך תצליחו להגיע ליותר קהלים ותפוצתכם תתרחב. כידוע, תוכלו לקבוע האם לטפח את הנכסים שלכם בערוצים אורגנים (שלא יצריכו מכם לשלם ישירות לפלטפורמה), או לחילופין לצעוד בנתיב של קידום ממומן המצריך מכם להשקיע כספית בקמפיינים פרסומיים. 

דוגמא לנכס דיגיטלי בהשקעה כספית קטנה

השקעה בקבוצה בפייסבוק שמטרתה לבנות קהילה החולקת עולם תוכן משותף. לדוגמא: קבוצה של גברים חובבי בישול. טיפוח הנכס שלכם בשלב הראשוני יבוא לידי ביטוי בפרסומו, שיתוף מתכונים, יצירת סרטונים וכן הלאה. בהדרגה, הקבוצה תצבור כוח שבא לידי ביטוי כמות גדולה של חברים בה. כידוע, כמות עוקבים ברשת מתורגמת לכוח וכך גם מגיעות הצעות לשיתופי פעולה, פרסומות בתשלום, צילום קמפיינים ועוד.

הגולשים שלכם מתורגמים להכנסה בדמות כסף!

כידוע, ככל שמשקיעים יותר, כך גם פוטנציאל הרווח גדל. בעת שאתם בוחרים להקים אתר מסחר, אתם צריכים אמנם להשקיע יותר, אך גם יכולים להרוויח יותר. במקרה הזה, בו אתם מעוניינים למכור מוצרים שונים, עליכם להשקיע כספית בדברים הבאים:

  • הקמת אתר מסחר
  • שילוב סליקת אשראי
  • רכישת מלאי שאותו תמכרו
  • העסקת עובדים שישרתו את הלקוחות ועוד…

האם ישנם חסרונות בהשקעה שכזו? מדובר על השקעה בנכס שמגולם בו גם סיכון, שכן במידה והאתר לא יציליח כמצופה, הרי שתישארו עם מלאי שלא נמכר ואתר שההשקעה הכספית בו לא החזירה את עצמה. אז איך בכל זאת ממנפים את סיכויי ההצלחה? מפרסמים את האתר! 

השקעה בפרסום היא חלק בלתי נפרד מהצלחת הנכס שלכם. כדאי להשקיע בפרסום הנכס ברמה האורגנית והממומנת – כך תגדילו את תפוצת האתר והסיכוי שירכשו מכם, גבוה יותר.

נכס דיגיטלי שלא מצריך תחזוק והשקעה – יש כזה דבר?

ישנם תקדימים של משקיעים שהציעו למכירה מדריכים או קורסים: 

  • חוברת מתכונים ייחודית
  • מדריך לקידום אתרים
  • ספר דיגיטלי ועוד…

זוהי דוגמא להשקעה בנכס בתקציב כספי נמוך (אם לא מחשיבים את הזמן שהושקע בהכנת המדריך), כאשר אינכם צריכים לרכוש מלאי או סחורה: החוברת, המדריך או הספר – הם המוצר שאתם מוכרים פעם אחר פעם. כל עוד מדובר על עותקים דיגיטלים, הרי שיצירתם אף מצריכה מכם להשקיע חד פעמית בעיצובם. מכאן והלאה? כל רכישה שתתבצע מספקת לכם רווח נקי. 

הרשמו לניוזלטר שלנו

בהרשמתך ובמילוי הטופס הנך מאשר/ת קבלת דיוורים ועדכונים למייל מחברת יולי פיתוח וקידום אתרים.

עוד פוסטים פופלרים

מעוניין בפרטים נוספים?

תרגיש חופשי לכתוב לנו ונגיב לך בהקדם

contact pop up