אז מה זה בעצם קידום אורגני?

צירוף המילים "קידום אורגני" הוא שכיח ונפוץ ברחבי הרשת לא הרבה פחות מצירוף המילים "לעשות לייק" או "מה המצב?". הרבה אנשים יודעים במה מדובר ברמות שונות, והרבה אנשים רק שמעו אותו ואינם באמת מבינים לעומק מה הכוונה. המשמעות הפשוטה ביותר של קידום אורגני בגוגל, או באנגלית – Search Engine Optimization – היא לערוך פעולות מושכלות ומסוימות שמטרתן לגרום לשיפור המיקום של האתר בדף תוצאות החיפוש – ה-SERP. מלאכת הקידום האורגני היא דבר שמשתנה עם הזמן – האנשים בגוגל חרוצים ודואגים להוציא עדכונים לאלגוריתם שמשפיע על מיקום האתרים. מקדמי אתרים מקצועיים מתעדכנים בעדכונים הללו ועורכים אופטימיזציה לאתר שלהם בהתאם.
הזווית של גוגל
גוגל מתרכזים בשיפור החוויה של הגולש. מנוע החיפוש מבוסס למעשה על האלגוריתם המהפכני שיצרו המייסדים של גוגל, סרגיי ברין ולארי פייג', לפני יותר מ-20 שנה. האלגוריתם מדרג אתרים ונותן להם ציון. אותו ציון קובע למעשה עד כמה האתר רלוונטי, איכותי ואמין. אם האתר קיבל ציון גבוה ובוצע חיפוש רלוונטי במנועי החיפוש, גוגל רואים לנכון להגיש אותו כאופציה לגולש, מתוך מחשבה שהגולש יוכל לקבל ערך אמיתי מהגלישה באותו אתר מסוים. זאת הזווית של גוגל ונקודת החשיבה שממנה כל מקדם אתרים צריך לצאת לדרך כשהוא מתחיל לקדם אתר חדש

זה חשוב, כי
אנשים לא אוהבים לקרוא או לחפש יותר מדי. וודאי שלא כל עוד הם רואים תוצאות רלוונטיות כבר בהתחלה. ניתן לומר במידה גבוהה של סבירות שהם לא מחפשים מעבר לעמוד תוצאות מספר 2, ושעבור רבים מהם – גם העמוד השני הוא בגדר ברירת מחדל. התחושה של הגולש היא שככל שהוא יורד יותר בתוצאות החיפוש או עובר לדפים הבאים – התוצאות הופכות לפחות רלוונטיות, פחות אמינות ופחות איכותיות. נסו את זה על עצמכם ותיווכחו בכך בקלות. לכן חשוב להשקיע בכל הפרמטרים הרלוונטיים לקידום האתר, על מנת שגוגל ידרגו אותו ואת הדפים שלו גבוה ככל האפשר. אם לא, האתר שלכם לא יקבל את כל הטראפיק המיוחל.
לא לעגל פינות
לפעמים קורה שאתרים מסוימים לא באים לגוגל טוב בעין. מה שקרה בעבר הוא שברגע שמקדמי אתרים הבינו את הקטע של איך פועל קידום אתרים ברמה הטכנית, הם ניסו לשטות באלגוריתם של גוגל. הם ניסו לשחק את המשחק במגרש הביתי שלהם. הם לא השקיעו באמת באתר, אלא עשו כל מיני דברים גבוליים ביודעין. דברים שלמעשה פעלו רק על מנת לגרום לקידום של האתר, וללא כל אכפתיות למה שהגולש יקבל. עם השנים, גוגל הוציאו עדכונים שמטרתם הייתה לסיים את הסיפור הזה. כיום, אתר שממוקם גבוה והקידום האורגני שלו עובד, הוא לרוב אתר איכותי בראש ובראשונה עבור הגולש עצמו. גוגל לקחו את המשחק בחזרה למגרש שלהם. מאז הם מענישים את מי שלא עושה עבודה נכונה ומנסה לעגל פינות, ומאידך מקדמים את מי שבאמת משקיע באתר ובקידום שלו.

איך זה מתבצע על קצה המזלג

קידום אורגני מבוסס על מספר די גדול של פרמטרים שונים, ויש לבדוק את כולם אם באמת רוצים לבצע אופטימיזציה מעמיקה. ביניהם ניתן למצוא את כל מה שקשור לחוויית המשתמש באתר, לקוד שלו, לרמת, איכות וכמות התוכן שקיים בו והקישורים שמובילים אליו, זמני הטעינה, איכות הגלישה במובייל, ביצוע מחקר מילות מפתח – ועוד. ככל שנבדוק יותר ונרד לעומקו של עניין, כך נוכל לערוך יותר מקצי שיפורים ולקדם את האתר באופן מדויק יותר.

לייעוץ עם צוות המומחים שלנו השאירו פרטים או התקשרו אלינו עכשיו 054-6492987