חנות דיגיטלית נכס דיגיטלי: תשובות ל-5 שאלות נפוצות

1."מה זה נכס דיגיטלי?"

נכס דיגיטלי הוא כל מה שנמצא ברחבי הרשת, נמצא בבעלותכם ומייצר לכם הכנסה. אולי הנכס המפורסם ביותר שנהנה מהמון יחסי ציבור הוא עמודי האינסטגרם של מובילי דעת הקהל. פרופילים שנהנים ממספר גבוה של עוקבים וממעורבות גבוהה שלהם, מקבלים פניות מחברות מסחריות לפרסום מוצריהם, שיתופי פעולה ואיך לא – קמפיינים. 

נכס דיגיטלי נוסף הוא כמובן חנות דיגיטלית (חנות אונליין), דרכה אתם יכולים להציע שירותים ומוצרים שונים. באתר שלכם תוכלו למכור קורסים, ספרים, ערכות פיקניק, מבשמים, פריטי לבוש, מוצרי חשמל, תבלינים, רהיטים והרשימה כמובן עוד ארוכה. 

2."מהי ההשקעה הנדרשת בנכס דיגיטלי?"

מדובר על שאלה מעט טריקית, אך ננסה לענות עליה בכל זאת. בגדול, ההשקעה מתחלקת ל-3:

  • השקעה ראשונית בהקמת החנות שלכם – הנכס הדיגיטלי
  • השקעה ברכישת המלאי אותו תמכרו. לדוגמא: מארזים מתוקים לחג 
  • השקעה בתחזוקה ובקידום של האתר שלכם

הנוסחה הכללית לא תפתיע אתכם: ככל שתשקיעו יותר כסף וזמן בחנות, כך היא תניב לכם יותר.

3."איך ניתן להגדיל את ההכנסות של החנות?"

התשובה לכך פשוטה למדי: קידום אורגני. כמו החנות שלכם, ישנן עוד חנויות נוספות המתחרות על הקלקות הגולשים. בכדי שהמתעניינים יגיעו דווקא אל האתר שלכם וירכשו לבסוף מכם, נדרשת השקעה בפרסום. הקידום האורגני נשען על שלל פעולות שמייצרות זרימה אורגנית אל עבר החנות הדיגיטלית שלכם. ככל שיהיו יותר מבקרים באתר, כך פוטנציאל הרכישות גדל ואיתו גם גדלים הרווחים. 

4."כל אחד יכול להקים נכס דיגיטלי?"

התשובה היא כמובן שכן. רגע לפני שאתם יוצאים להרפתקה הזו, חשוב שתסמנו על המפה שלכם כמה דברים:

  • ראשית, תאמו עם עצמכם ציפיות: מהי המטרה שלכם? ישנם אלו שמטרתם להתעשר באמצעות נכס דיגיטלי, אלו שרוצים "רק" להשלים הכנסה ואלו שעבורם החנות האינטרנטית היא דרך להפיץ את האומנות שלהם והמוטיבציה העיקרית שלהם היא סיפוק רגשי בלבד. 
  • שנית, דעו לאיזה שוק אתם נכנסים. כל חנות משויכת לקטגוריה מסוימת וחשוב שתדעו מי הם המתחרים שלכם, מהן אסטרטגיות השיווק הנכונות לכם, מיהו קהל היעד, היכן כדאי לפרסם ומהו הבידול שלכם בהשוואה למתחרים.
  • והטיפ החשוב ביותר: אל תעשו את זה לבד. הקמת חנות דיגיטלית כנכס דיגיטלי, צריכה להתבסס על תשתית מרשימה – בעיצוב ובתוכן. חברה המתמחה בהקמת נכסים דיגיטלים, תוכל לסייע לכם עם הקמת חנות מקצועית שתתרום לחוויית הרכישה של הלקוחות.

5."נכס דיגיטלי יכול לייצר גם הכנסות פאסיביות?"

הכנסה פאסיבית היא למעשה הכנסה שלא מצריכה מכם לעשות דבר בכדי ליהנות מהכנסה. בפועל, כל נכס דורש בתחזוקה – גם אם היא בסיסית ביותר. ההכנסה הפאסיבית לרוב נשענת על פרסומות בתוך האתר – מבאנרים פרסומיים ועד אנשי מקצוע המפרסמים בפורטל מקצועי שלכם. על כל פנים, נדרשת השקעה בתחזוקה המבוססת על העלאת תכנים, יצירת שיתופי פעולה והקפדה על חוויית גלישה מצוינת.

הרשמו לניוזלטר שלנו

בהרשמתך ובמילוי הטופס הנך מאשר/ת קבלת דיוורים ועדכונים למייל מחברת יולי פיתוח וקידום אתרים.

עוד פוסטים פופלרים

מעוניין בפרטים נוספים?

תרגיש חופשי לכתוב לנו ונגיב לך בהקדם

contact pop up