אוטומציה – איך היא מסייעת לכם להתקדם כעסק?

גם אתם לוקחים חלק בשיח הדיגיטלי, ובטח בשיח המשותף לבעלי עסקים – קטנים וגדולים. אם ישנו משהו שכבר למדתם, הרי שהוא הכוח האדיר של הנוכחות שלכם ברשת. במה שאולי טרם התנסיתם – הוא עד כמה אתם יכולים להיות יעילים ומתקדמים יותר באמצעות אוטומציה.

אז מהי אותה אוטומציה? השם כנראה נשמע לכם מוכר, כאשר המילה "אוטומט" מסתתרת לה בביישנות. אסטרטגיית אוטומציה מאפשרת לכם לתקשר ולהגיב טוב יותר, לשמר לקוחות ו"לצוד" לקוחות – ולהיות בעת ובעונה אחת בכמה מקומות בו זמנית – הכל למען הלקוחות שלכם. הדרך הקלה ביותר להדגים מהי אוטומציה, היא דווקא בשינוי הפוזיציות – שלכם כלקוחות, ולא כאלו המעוניינים לדבוק באוטומציה לטובת ייעול התהליכים בעסק שלכם.

גם אתם, כצרכנים, לוקחים חלק במעגל האוטומציה בשלל אינטראקציות. כך לדוגמא:

  • התחלתם רכישה באתר ולא סיימתם אותה? מערכת חכמה תדע לשלוח לכם התראה
  • קבלת מייל שיווקי כחלק מרשימת דייור שנרשמתם אליה
  • קבלת הטבת יום הולדת בהודעה מיוחדת מעסק בו אתם חברי מועדון
  • חזרה של נציג שירות אליכם לאחר שמיליתם פרטים באתר אינטרנט

אוטומציה – צעד אחד לפני כולם, יד ביד עם הטכנולוגיה

כעסק, אתם רוצים דרך קבע להתייעל. אם בעבר תהליכי הייעול היו מתמקדים אך ורק במערך האנושי, הרי שכיום ניתן באמצעות הטכנולוגיה החכמה להפוך אתכם מתקשרים יותר ומגיבים יותר. חשוב להבין כי ההיצמדות אל האוטומציה, אינה בכדי להדביק פערים עם הטכנולוגיה – אלא בכדי למלא אחר הציפיות של הלקוחות שלכם. גם אתם, כצרכנים שמקבלים שירות, מצפים ליחס, תגובה או מענה מסוים תוך זמן X.

האוטומציה יודעת לא רק להעניק שירות טוב יותר, אלא להעניק אותו לכל לקוח קיים או פוטנציאלי ברמה אישית. כלומר, האוטומציה ככלי, יודעות לזהות התנהגויות ובהתאם להגיב. דוגמא לכך: משתמש שרצה לתרום בפרוייקט מימון המונים, אך עם הזנת פרטי כרטיס האשראי האתר נתקע. כעבור זמן מסוים שיוגדר מראש, ישלח למשתמש מייל על כך שהוא לא סיים את תהליך התרומה וכי הוא מוזמן לשוב אל האתר.

כשאתם דבקים באוטומציה, אתם הופכים לנותני שירות טובים יותר

השאלה הנשאלת המון פעמים היא "למה אני צריך את זה?". והתשובה הטובה ביותר? פשוט כי אתה חייב את זה! בעידן הדיגיטל, בו המשתמשים (הגולשים / הלקוחות) רוצים לקבל את מבוקשם בכאן ועכשיו, אין באמת מקום לבזבז זמן. בשיח הדיגיטלי (המבוסס גם על מסחר), זמן שווה כסף, ובעת שמבזבזים זמן גם אפשר להפסיד לא מעט כסף. האוטומציה כשיטה המבוססת על שלל פעולות, מאפשרת לכם ליהנות מכמה יתרונות:

  • אתם לא יכולים לחלק את עצמכם בין כל הלקוחות – אך האוטומציה כן! כל לקוח שלכם מקבל מענה ייחודי בהתאם לפעולות שהוא מבצע או לא מבצע (חזרה ללקוח במייל לאחר פנייה באתר, שליחת הטבה מיוחדת ליום הנישואין, תגובה בחזרה ל-SMS לאחר פעולה שהוא ביצע ועוד…)
  • חיסכון כספי אדיר על כוח אדם – כמו כן, בעת שאתם משתמשים בטכנולוגיה החכמה, אתם יכולים לחסוך המון כסף על כוח האדם (ממשכורות ועד תנאים  סוציאליים). מעבר לכך, תהליכי האוטומציה שומרים על סטנדרט גבוה, קבוע ואחיד של שירות – מה שלא תמיד ניתן להבטיח עם שירות אנושי
  • אפשרות לשמר לקוחות מאותתי נטישה – בעולם תחרותי, הלקוחות שלכם מחפשים דרך קבע אחר חלופות. לא בגלל שאתם לא מספיק טובים, אלא שישנה תחושה של שפע מדומה שמחכה בחוץ. בעת שאתם מזהים "תנועות חשודות" (לקוח שלא עושה שימוש בשירות, אי ניצול של הטבות וכיוצא בזה), תוכלו לפנות אליו ולבצע שיחת שימור.

הרשמו לניוזלטר שלנו

בהרשמתך ובמילוי הטופס הנך מאשר/ת קבלת דיוורים ועדכונים למייל מחברת יולי פיתוח וקידום אתרים.

עוד פוסטים פופלרים

מעוניין בפרטים נוספים?

תרגיש חופשי לכתוב לנו ונגיב לך בהקדם

contact pop up